Så lyckades iSALES trots Coronakrisen

Så lyckades iSales inte bara behålla sin försäljning under Corona-krisen, utan även öka den. Fanny Schüttman som är HR-chef på bolaget delar med sig av sina fem bästa tips kring hur hon gjorde för att säkerställa en så bra övergång som möjlig till hemarbete för sina 200 säljare.

 

1. Planera hellre för mycket än för lite.

Det är viktigt att inte bara ha det viktigaste klart som får verksamheten att vara igång, utan även allt som hör till.

2. Fördela resurserna, gör inte allting själv!

Har du någon som jobbar med IT? Låt i så fall den personen sköta det.
Du behöver inte ha stenkoll på just allt, det viktigaste är att du vet vem som ska ha koll på vad.

3. Lita på dina medarbetare.

När du har fördelat uppgifterna är det lätt att ständigt kontrollera allting.
Här är det viktigt att du litar på dina medarbetare och också visar det!

4. Förebygg   Vad kan gå fel?

Varför vänta tills något problem dyker upp? Försök att förebygga så mycket utmaningar som möjligt genom att vara väl förberedd på dom, eller till och med säkerställa så att dom inte händer!

5. Följ upp!

Hur har det gått första veckan? Vad kan man göra för att ändra på det? Hur gör man det bättre? Glöm inte att följa upp arbetet och säkerställa så att allt går rätt till!

iSales gjorde även en video där dom besökte några av sina säljare, såhär såg det ut:

För att skapa extra motivation för säljarna, har man även infört “miljontävlingen”, såhär såg det ut när en från det vinnande teamet vann 200 000 kronor:

Share

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *